Κυριακή 27 Μαΐου 2018

Το Αγιο Πνεύμα η Παράκλητος !



Σύμφωνα πάντα με τη Χριστιανική διδασκαλία, το Άγιο Πνεύμα είναι μία από τις τρεις υποστάσεις  της Αγίας Τριάδας, του ενός και μοναδικού Θεού, ομοούσιου, μοιράζεται την ίδια ουσία και ύπαρξη με τον Πατέρα και  Υιό.
Επομένως το Άγιο Πνεύμα είναι Θεός, που Συμπροσκυνείται και Συνδοξάζεται με τον Πατέρα και Υιό.
Το  Άγιο Πνεύμα, αναφέρεται  στην Αγία Γραφή, ότι αποτελεί τη Θεία Δύναμη που ενέπνευσε τους προφήτες να προφητεύσουν τη γέννηση του Ιησού Χριστού και τα Πάθη Του.
Στην Καινή Διαθήκη,  το Άγιο Πνεύμα του Θεού εμφανίζεται κατά τη Βάπτιση του Χριστού, με τη μορφή περιστεράς, ενώ συγχρόνως ακούγεται η φωνή του Θεού και Πατέρα, τα Θεοφάνια ! 
Κατά την Πεντηκοστή ως μία Θεία Ενέργεια,  που επιφωτίζει τους μαθητές του Χριστού, να μιλούν διάφορες γλώσσες.
Από τον Ιησού Χριστό το Άγιον Πνεύμα αποκαλείται και Παράκλητος !

Από τα πρώτα χρόνια του Χριστιανισμού, κάποιοι Αρχιερείς διατύπωσαν την γνώμη, ότι το Άγιο Πνεύμα είναι κτίσμα και δημιούργημα του Θεού.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας συνεκάλεσαν τη Δεύτερη Οικουμενική Σύνοδο το έτος 381, στην οποία δογμάτισαν το 8Ο  άρθρο του Συμβόλου της Πίστεως, όπου απετέλεσε  την ολοκλήρωση του Τριαδικού Δόγματος !

Το Πνεύμα είναι Ομοούσιον τω Πατρί και τω Υιώ και εκπορεύεται μόνο από τον Πατέρα και Θεό !  

Η Ορθόδοξη εκκλησία δέχεται την εκπόρευση μόνο από τον Πατέρα, ενώ
η Καθολική εκκλησία, ότι το Άγιο Πνεύμα εκπορεύεται και από τον Υιό.
Η  άποψη αυτή κατά την  Ορθοδοξία, θεωρούν, ότι  οι Ρωμαιοκαθολικοί , υποβιβάζουν το Άγιον Πνεύμα, ενώ η Βιβλική βάση βρίσκεται στο Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον, όπου ο Ιησούς λέγει στους μαθητές λίγο πριν από τη σύλληψή Του:
¨Όταν δε έλθη ο Παράκλητος, ον εγώ πέμψω υμίν παρά του Πατρός, το Πνεύμα της Αληθείας, ό παρά του Πατρός εκπορεύεται, εκείνος μαρτυρήσει περί εμού¨

Η  διδασκαλία του Χριστού μας λέει ότι το Άγιον Πνεύμα είναι η 3η υπόσταση της Αγίας Τριάδας, που συμπληρώνει την έννοια του ενός και μοναδικού Θεού, με τα λόγια : 
¨Μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτά εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος ¨,  παρουσιάζοντας και τις Τρις υποστάσεις Όμοιες  και Αδιαίρετες ως προς το έργο της Σωτηρίας του Ανθρώπου.

Η εορτή του Αγίου Πνεύματος είναι κινητή και εορτάζεται πάντα 7α εβδομάδες μετά το Πάσχα  και ημέρα Δευτέρα.  


Γράφει ο Αντώνης Λουκόπουλος